7.03.2013

IN LOVE WITH MEN'S FASHION




Snabb titt på gårdagens lilla plåtning, som i och för sig redan ligger uppe på shopmani.net. Slog mig att Ulf är väldigt lik Orlando Bloom, tydligen hade han hört det tidigare också. Otroligt stilig är han i varje fall. Männens modeveckor har ju precis varit och jag har lite stirrat mig blind på välklädda herrar, finns nog inget bättre. Och så klart älskar jag MANIs herrkläder, bra kvalitet, snygga snitt, roliga färger och material, de sitter bra och de håller i en livstid, minst. Egentligen bara fördelar med att köpa kostymer och dylik vintage, men det finns vissa skillnader från dagens kläder. Byxorna sitter oftast högre i midjan och byxbenen är nästan alltid vidare än vad dagens killar är vana vid men sådant fixar en skräddare lätt. Det här med ärmen på kavajer är intressant, tydligen tänker dagens killar att en ärm ska täcka halva handen. Nej, en ärm ska vara kort och visa upp skjortärmen och eventuella manschettknappar. Snittet då ? Breda slag på en kavaj är skitsnyggt om man har kropp för det, så välj bort de där tråkiga, raka, smala slagen om det går. Varför inte välja en dubbelknäppt kavaj ? Till sist, våga satsa på roliga mönster och färger ! Så det var mina små tips på vintage-kostymer !





Photos : by Fanny Fager / Clothing : MANI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar