7.17.2013

MY BIRTHDAY




Bara tio dagar kvar tills det är dags att fira min 25-årsdag ! Ska bli hemsk roligt, har till och med beställt min drömtårta från min nästkusins tjej som är riktigt grym på att baka. Middagen ska ju vara i mammas trädgård, precis som för tio år sedan när jag blev femton, fast nu har trädgården växt till sig rätt mycket så kommer bli hundra gånger mysigare. Skickade iväg min styvpappa till Tyskland för att införskaffa oförskämda mängder cava och egentligen så är det enda som är kvar att fixa maten. Och där tog jag mig nog vatten över huvudet för jag kan verkligen inte laga mat, alls. Så det ska bli intressant att se hur jag löser det lilla problemet. Mamma tittade inom butiken igår och jag passade på att prova några av klänningarna jag kan tänka mig att ha på mig, som man kan se på bilden här nedan med den barnsligt lyckliga leendet där har jag på mig den här sommar-drömmen. Too much existerar liksom inte ! Ett annat alternativ var en elegant smaragdgrön sammetsklänning från 30-talet, men jag tycker det är så tråkigt att bära grönt när man har rött hår för det passar för bra ihop. Men den klänningen som jag gillar allra bäst är den här lilla historien från tidigt, tidigt 1900-tal. Den har absolut ingen sex appeal men där finns något visst, förutom de hundra åren den har på nacken. Tror den blir fin till mitt mörklila blomdiadem också. Vi får se, har ju drygt en vecka kvar att fundera på det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar