7.09.2013

NEW IN




I söndags körde jag och mamma inom en loppis i Ystad och slogs med andra galningar om porslin och tavlor. Älskar loppisar och särskilt när det är helt underbart sommarväder ! Mamma köpte en helt ofantlig mängd saker i glas och passade även på att snatta med sig lite. Trodde jag skulle dö när jag såg det men hon sa bara att hon ändå hade betalt mer än begärt pris på andra grejer så att det var ingen fara. Själv hittade jag längst ner i en låda fyra illustrationer på soldater som jag minns att jag spanat på under Antikmässan men som fick stanna kvar på grund sitt höga pris. Nu fick jag dem för en tia så det var ju inget snack om att de inte skulle med hem. De hamnade till och med på en vägg i köket nästan direkt, är annars lite restriktiv med att göra hål i mina väggar som jag kämpat så med att få släta och vita. Men klart man ska ha soldater i köket, så är det ju bara. Förutom illustrationerna blev det det också en knäpp pudel-flaska, tallrikar till samlingen, en spegel från 40-talet, gamla böcker och en inramad fjäril. I övrigt har jag ägnat mina lediga dagar åt att tok-städa lägenheten och att vila i solen. För att fördriva tiden stal jag en bok från min syrra, 50 Shades of Grey, som kan vara det sämsta jag någonsin läst. Väldigt besviken. Blir det däremot en film med Ian Somerhalder i huvudrollen kommer det nog garanterat bli den nya favoritfilmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar