9.25.2014

AUTUMN INSPIRATION




Hösten har verkligen kommit med besked nu. Kändes som om temperaturen sjönk med tio grader på bara ett par dagar, men tycker ändå det är en rätt skaplig höst vi har i Malmö i år. Fint ljus och så länge alla blad sitter kvar på träden så är jag rätt nöjd. I höst tänker jag satsa på att hålla mig varm och bekväm, i typiska höst-färger. Har hittat två mysiga och fina koftor - en från Zara och en från butiken - som får bli höstens bas och som jag tänker mig går att matcha både till jeans och klänning. Blir nog inte så mycket mer kläd-inköp i höst, garderoben känns rätt så bra för en gångs skull. Bäst är att det mesta av mina kläder är långkörare som varit med i minst ett-två år och jag tycker det är underbart att man köpt kläder som man verkligen vill plocka fram år efter år. Man kanske matchar allting på ett annat sätt för att få en varierad stil, men i grunden är det samma kläder. För att få det att fungera brukar jag satsa på att köpa så kallat garderobs-höjare, alltså ett plagg eller en sko som plockar fram det bästa ur varenda trasa man har i klädkammaren. I somras var det exempelvis mina fina sandaler från Zara och nu i höst är det koftorna. Mitt knep för att hålla sig nöjd med sin garderob utan att överkonsumera !





All Items : MANI / 30s Elfströms Shoes : HERE / 60s Bally Bellegga Shoes : HERE / 50s Autumn Fur Hat : HERE / 40s Reptile Bag / HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar