12.01.2014

DECEMBER | 01




Oj, oj, vilken kyla som bara slog ner ! Ligger verkligen snö i luften och själv sitter jag och fryser i butiken eftersom jag skippade att ta på mig en kofta idag. Det är äntligen december, en bra månad som följs av tre tråkiga och kalla månader så det är bara att suga i sig så mycket man kan av julfirande och andra skojigheter. I fredags var trevliga Sagal Hussein Omar i butiken och intervjuade mig och mamma till hennes program Bäst Klädda som sänds i P4. Vi pratade om hur man kan klä sig i gamla klänningar när det vankas finare fester och provade en drös med kläder. I lördags julpyntades det lite diskret här i butiken men vår trogna röda rosett, vårt nyköpta ceder-träd, lackerade äpplen och ny julskyltning. Vi skulle ju egentligen haft öppet igår under skyltsöndagen men vi var så trötta båda mamma och jag att vi inte kom längre än till hennes matbord eftersom hon bjöd på advents-brunch. Den här veckan blir spännande och hektisk. På torsdag ska jag nämligen vara med och arbeta med en ny reklamfilm, den här gången för IKEA. Ansvarar för kläder och tycker det ska bli jättekul, men det är kort om tid att förbereda. Ska försöka fotografera lite i morgon, men annars kommer nog webshopen ligga lite still i veckan. Hoppas ni hade en bra första advent !




Follow us at Instagram @shopmani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar