12.02.2014

INSPO | GET THE LOOK



Ibland hittar man underbara kläder eller accessoarer från en svunnen tid som man kanske känner att man har svårt att få in i dagens modernare stil. Då behövs det kanske bara lite inspiration för att få igång fantasin eller lite mod att inte tänka på vad alla andra ska tycka om ens val av kläder. Ovan har vi två välklädda herrar som lyckas ta gamla kläder med sig in i framtiden. Jag älskar hur Nick Wooster ovan bär sina ridbyxor på ett sätt som känns modernt. Vi har flera gamla ridbyxor från 1930- och 40-talet och ibland är det svårt att tänka ut hur man ska kunna använda dem idag utan att se utklädd ut. Tycker han gör ett strålande jobb ! Våra fina gamla mc-boots är redan sålda till en kille som faktiskt skulle ha dem som vinterskor, men jag tycker det var så snyggt när man matchade dem som den andra killen ovan har gjort. Blir iallafall riktigt inspirerad av alltihop så det är synd att jag inte är en man så jag kan sätta ihop några häftiga outfits till mig själv !


60s Shimmery Trenchcoat : HERE / 40s Iron Horse Leather Jacket : HERE / 30s Iron Triumph Boots : HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar