5.26.2015

RIGHT NOW...




Just nu...


 ♥ 
...förbereder jag det sista inför morgondagens reklaminspelning för IKEA. Den här gången känns det som det varit extra mycket att hålla koll på, men jag börjar se slutet! Innan jag lämnar butiken ska jag ha packat ihop mitt verktygs-kit. (Dubbelhäftande tejp, ja, tejp i alla former är alltid den stora räddningen så därför består verktygslådan till hälften av tejp. Annat som trängs där i vanliga fall är sax, klämmor, bultband, nål och tråd. Men nu är det så himla mycket möbler som ska byggas ihop och förstöras så man kan filma genom dem och saker som det, så det blir att packa stora verktygslådan!) Sedan ska jag ta en tur inom IKEA efter jobb för att plocka upp de sista sakerna. Därefter blir det hem och bums i säng. Ska infinna mig i Osby klockan 07:00 i morgon, så jag måste nog gå upp vid fyra och börja packa in allting i bilen (okristligt!). Just nu är bävar jag mest för det. Det kommer ta en evighet att bär in allt i hissen, få ut det genom porten och last in det i bilen. Lär garanterat väcka hela trappuppgången också.


 ♥ 
...har jag så fruktansvärt ont i nacken. Får det ibland när jag har mycket att göra och är "på spänn" hela tiden. Igår hade jag så ont runt nacken att jag var tvungen att lägga mig i ett skållhett bad innan jag gick och lade mig för att få musklerna att slappna av. Funderar på att investera i en sådan ärt-påse man lägger runt hals eller nacke, men jag har ingen mikrovågsugn och det känns kanske lite överdrivet att behöva sätta igång ugnen och vänta på att den ska bli varm varje gång man vill använda ärt-påsen. Å andra sidan känns det ju inte lika överdrivet som att tappa upp ett badkar varmt vatten och lägga sig där i när det gör ont. Pratade med mamma om det för ett tag sedan, att man är så dum-snål ibland. Jag försöker att inte köpa mer än det jag behöver och använder, men ibland tar det så dumma proportioner. Mitt liv revolutionerades exempelvis den dagen jag önskade mig en morgon-rock i julklapp. Det var underbart! Alla morgnar och kvällar man gått runt och frusit i pyjamasen, varje dusch man tagit och klivit ur ett varmt badrum för att mötas av en iskall lägenhet, allt det försvann i samma sekund som jag svepte den där mjuka varma saken runt mig. Jag trodde jag kunde leva ett helt liv utan en morgonrock, men det visade sig att det var något av det viktigaste i mitt liv. Samma sak upplevde jag när jag köpte en filt att gosa in mig i till soffan, morgontofflor, och nu senaste när jag köpte stora fluffiga hotell-kuddar till min säng som komplement till dem platta, stenhårda jag redan hade. Varför har man så svårt att unna sig den vardags-lyxen ?






 ♥ 
...tänker jag på alla nya kläder som kommit in i butiken och som jag inte hinner fota den här veckan på grund av allt annat jobb. Kanske hoppar jag in i helgen och fotar lite extra. Har även bestämt för att lägga upp fler kavajer och kostymer - herrkläder generellt - i webshopen. Kände att det började bli en orättvis fördelning plus att det har kommit in en del snyggt för herrar den senaste tiden som behöver lite extra uppmärksamhet. 


 ♥ 
...längtar jag efter semester ! Skrev jag det senast också ? Tror det är den stora grejen i mitt liv nu, jag behöver ha ledigt och bara göra ingenting. Tänk att inte göra ingenting. Bara ligga som en stekt sjöstjärna på en strand. Kanske läsa en bok eller tio, sörpla en Breezer. Eller tio. Funderar på att ta en sista minuten-resa själv till ett varmt lugnt ställe där jag kan utöva aktiviteten ligga på strand, läsa och smutta alkohol i lugn och ro. Hade jag inte varit så fruktansvärt flygrädd och därför ovillig att resa själv, så hade jag gärna gjort det. Får vi en varm sommar i år igen så kanske jag kan ta tältet med mig ner till Falsterbo och spendera en vecka vid stranden där. Om inte annat så ska ju familjen åka värsta dröm-resan till Sicilien i början av hösten, en yoga-resa (så jag har börjat göra lite yoga-övningar varje morgon nu för att inte vara alltför stel) med diverse aktiviteter som vin-provning och utflykter. Där finns så klart en strand också som jag kan göra avslappningsövningar på. Särskilt den där man ligger på rygg och fokuserar på andningen. Även kallad Sjöstjärnan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar