6.26.2015

FRIDAY'S FAVORITES !




Först och främst, förlåt att det är så dålig uppdatering här och framför allt i webshopen. Anledningen till det är att det har blivit många reklamfilmer på kort tid och är det inte inspelning så är det förberedelser inför inspelning. Det är ju är superduperkul men tar tyvärr tid från MANI. Jag har en inspelning till nästa vecka och på helgen sedan åker jag på en liten mini-semester ! Woaaw ! Jag ska spendera några lata dagar ute på Österlen, precis mellan äppelodlingar och hav. Har så höga tankar om den helgen ! Därefter ska all min uppmärksamhet vändas till allt som blivit bort-prioriterat. Jag ska måla mina golv (baske mig!), göra bröllopsmaterial till min kusin som ska gifta sig, ta extra lång tid på mig i stallet, hänga med vänner och självklart fotografera allt nytt som kommit in i butiken under den här tiden ! Idag är det fredag iallafall ! Det innebär inte så mycket för mig för att jag kommer jobba hela helgen, men jag känner mig ändå drabbad av fredags-febern. Så här kommer några av mina fredagsfavorit-bilder just nu ! Jag måste ha varit en skata i tidigare liv för jag älskar allt som glimrar och glittrar och det blir alltid extra stark när helgen sätter igång. Konfetti-strumpbyxor i DIY-anda ? Eeh, varför gör man inte detta på allting ? Mer konfetti åt folket ! Mer ung Mick Jagger åt folket också, för den delen. Klänningen nedan bärs av Marilyn Monroe och jag såg den för några år sedan i filmen Some Like It Hot och blev helt golvad ! Vilken klänning, måste ha ! Observera det utklippta hjärtat på baken. Här är förresten ett typexempel på hur olika tidsepoker tolkas olika beroende av ens nuvarande tidsepoks mode. Typ som att den senaste versionen av The Great Gatsby stilmässigt var tolkad väldigt 2000-tal, medan samma film från 1970-talet känns just väldigt mycket 70-tal. Some Like It Hot utspelar sig också på 1920-talet, men den skriker 50-tal. Skulle nog inte ens gissa att det var 20-talet som gällde om jag inte visste om det. Vad vill jag säga med det ? Jo, att vill man lära sig om mode och kläder från olika årtionden så är det alltid bäst att kolla på filmer som utspelar sig i samma tid som dem är inspelade. Hoppas ni får en glittrig helg !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar