1.08.2016

EDINBURGH




Första veckan av 2016 är avklarad och den har varit...sådär ? Inte så bam på med energi som jag kanske hade trott, utan den har mest segat på som vanligt. Nåväl ! Vaknade iallafall upp till ett nytt år i Edinburgh, en stad som jag faktiskt tyckte var lika trevlig som storslagen och som jag absolut kommer återvända till ! Den var något större än vad jag hade sett framför mig och för första gången på en nyårsresa önskade jag att vi hade haft en dag extra att gå runt på. Vårt flyg landade rätt så sent och vi hann inte se så mycket första dagen, särskilt inte eftersom vi hade glömt packa ned en adapter och fick stressa runt som galning efter en så vi kunde ladda våra mobiler. Men det fanns inte en enda adapter i hela Edinburgh ! Det vet jag, för jag var runt i hela Edinburgh och letade ! En och halv dag ägnade jag åt detta och då hade mobilen varit död sedan länge. När jag sedan stod och grät av frustration kom jag på att allt jag egentligen behövde var en mobilladdare så, eh, då gick jag in i den första butiken jag såg och köpte en. Bra jobbat, Fanny. Med en nyladdad mobil och lite cider så kändes allting på topp igen ! Själva nyårsafton var riktigt fin, det var med råge de bästa fyrverkerierna, den bästa utsikten och den bästa maten som vi haft på en nyårsresa. Lyckades festa bort både pass och mobil, mådde skit och ville dö, hittade både pass (hade gömt det i en låda) och mobil (Alice hade gömt den i sin plånbok) och kände mig oövervinnelig. Avslutade natten med att äta två tallrikar med fish and chips och en friterad Mars (det var trots allt Edinburghs specialitet) och kände mig därför fruktansvärt ofräsch när jag vaknade två timmar senare och skulle åka till flygplatsen. På den hela en väldigt lyckad resa, minus jakten på adaptern, och flygresorna gick också kanon ! Nästa år bestämde vi oss för att fira i Krakow, så vi har något att se fram emot !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar