3.10.2016

MORNING STROLL




Tidigt igår morse bestämde jag mig för att ta en runda i skogen i Klagshamn innan jag skulle rida. Jag är absolut ingen person som åker ut till skogen i ottan för en stärkande promenad och lite fågelkvitter  utan jag skulle scouta ut platser för en fotografering, men tänkte också att det skulle vara kul att se hur det ser ut nu när man inte hänger där så mycket efter att familjen flyttade in till Malmö. Skogen i Klagshamn liksom är inte som en vanlig skog. Man lekte där alltid när man var liten och jag måste ha cyklat igenom den en miljon gånger när man skulle till och från stallet, så jag känner mig oerhört trygg och hemma där, men det är tusan en läskig skog alltså. (Med andra ord en perfekt plats för den tilltänka fotograferingen!) Varenda skräckfilm man sett som utspelar sig i en skog hade faktiskt kunnat vara filmade i just den här skogen, och ganska ofta tänkte man på just det när man cyklade från stallet en sen kväll med en trasig cykellampa och lite stjärnor som enda vägledningen hem. Den ser ut som den döljer lik och som att den kan sluka en hel, samtidigt är den otroligt vacker och fantasieggande. Och att gå där en tidig morgon medan frosten ligger kvar och solen precis kommit upp var faktiskt väldigt rogivande. Jag uppskattade till och med fågelkvittret !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar